Sunday, January 28, 2007

Het verschil tussen BIO-INDUSTRIE en BIOLOGISCH


Het verschil daar van is enorm groot. Veel mensen weten het verschil niet tussen de woorden bio-industrie en biologisch. Ik kan dit heel goed begrijpen omdat ik zelf ook een hele tijd het verschil niet geweten heb. Nu ik dat wel weet zal ik u uit leggen wat het is en inhoud.

BIOLOGISCH =
Zijn de dieren die voor consumtie op een goeie manier gehouden worden. Deze dieren hebben een veel beter leven, zij lopen daarom lekker vrij in de wei rond en gaan in de avond weer lekker naar de stal met een heerlijk bedje van strooi. Deze dieren leven een leven op een normale manier zo als het hoord op een boederij, en al eeuwen zo is.

BIO-INDUSRIE=
Zijn dieren die uitgebuit/misbruikt worden van alle kanten. Dit zijn de dieren die leiden onder extreme omstandigheden. de bedoeling van de bio-industrie is zo veel mogelijk pure winst halen en zo wijnig mogelijk uit geven, hier bij word niet gekeken naar het dier zelf, maar naar de portomone. deze dieren leven in zulke kleine hokjes waar zij hun eigen kont niet in kunnen keren, laat staan 1 stap te kunnen zetten voor of achter uit. Zij krijgen in hun leven niet 1 keer het dag licht te zien, nooit. Deze dieren staan op roosters waar gaten in zitten, zodat hun uitwerpselen door de gaten verdwijnt. U kunt zich voor stellen dat het niet lekker is om op deze kale roosters te liggen. Deze dieren hebben dan ook vaak pijn aan hun poten en gewrichten, dit ook mede door dat hun groei hormonen in geproten/of via voer worden toe gediend. Door stress omdat zij geen ruimte hebben tonen deze dieren geen normaal gedrag. Deze dieren krijgen ook niet normaal voedsel, maar met ingredienten die het dag licht niet kunnen verdragen. Dus zit vol met chemische troep. Er word ook veel van deze dieren geimporteert uit zuid-america en oost bloklanden, zo dat ze hier geslacht kunnen worden en onze plaatselijke supermarkt verkocht worden voor de consumptie. Deze dieren vegetarische te eten krijgen is bizar. Door het voer heen zit afval vlees van hun eigen ouders, andere dieren en chemische afval wat over is b.v. medicijnen van allerlei sorten. Anti depresiva tot anti conseptie zit in het voer verwerkt voor deze dieren. Ik had al een keer gehoord wat er in hun voer zat, maar toen ik een documantaire zag hier over een keer, was ik zo geschrokken dat ik nooit meer vlees ging eten uit de bio-industrie. En dan niet alleen om die reden, maar om alles bij elkaar.

U kunt u zelf een keer een test doen door 2 stukken vlees van het zelfde dier te kopen, het ene stuk vlees van de bio-industrie en het andere stuk vlees biologisch. b.v. van de kip. Als u de 2 stukken vlees naast elkaar legt ziet u al meteen het verschil, maar u voelt ook het verschil. Ik zal de verschillen even op een rij zetten.

Bio-industrie kip:

heeft bijna geen kleur
het voelt slap en waterig/ slijmerig aan
het smaakt is bijna smaakloos en is droog en meelerig
ook de geur is anders, ik kan niet thuis brengen wat voor geur, maar ieder geval geen geur van kip vlees.




Biologische kip:

is vol van kleur
voelt stevig aan ( in gewicht zijn deze dieren zwaarder dan van de bio-industrie)
het heeft een volle en zachte smaak, dit zo als kip hoort te zijn
de geur is anders, het is de geur van kip vlees.



Dit zijn de dingen die wij als consument meteen kunnen constateren, en daar hoeven wij nog geen speciaalist voor te zijn. Wij als consument word een rat voor ogen gedraait door deze maatschappij. maar daar zal ik het in een ander stuk nog over hebben. Denk zelf na, wat niet goed is voor de dieren is totaal niet goed voor de mens. Want alles wat wij met de dieren doen, dat krijgen wij terug. Dus ook via ons eten. En wat zijn de consequenties daar van??? Nou ik weet dat er in ieder geval mensen steeds en steeds zieker worden er van al ze produkten uit de bio-industrie eten. en ik heb het niet alleen over het vlees, maar ook over groenten en fruit.
Wat denkt u, dat onze groente en fruit nog gezond is??? en het vlees???. Geloof mij, ECHT NIET. We moeten extra vitamine tableten slikken om ons weerstand te verhogen. Dat klopt toch niet!!! Een echte biologische tomaat ruik je al op afstand van 2 of 3 meter of wel meer, maar die tomaten in de gewone supermarkt ruik ik niet. En de smaak is vol, je blijft het na proeven, maar die van de bio-industrie, ik proef ze niet, er zit geen smaak aan. Wil u me voor gek verlaren??? ga zelf testen en kijk wat er uit komt.
Wat ik weet is dat er steeds meer mensen ME en Kanker krijgen. Dat zijn 2 van de gevolgen en ik weet wel zeker dat er meer zijn.

Ik heb hier een paar links waar u meer info kunt krijgen hier over, dit is echt intressant. Er staat daar veel meer op dan ik hier gemeld heb.

www.wakkerdier.nl

www.dierenbescherming.nl

www.partijvoordedieren.nl

www.varkensinnood.nl

www.milieudefentie.nl

www.mens-dier-voedsel.nl

www.viervoeters.nl







2 comments:

TAMARA said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Great info thanks, Frontline